zaterdag 6 oktober 2007

Maxim's day off...



Er zijn soms van die dagen in het leven van een mens die je het liefst zou willen overslaan. Vandaag had Maxim zo’n dag. Het begint met een klein blaartje en voor je het weet hangen de vellen en het humeur erbij. Om nog maar niet te spreken over de plotseling opgekomen doofheid vanwege het dichtzitten van één oor, wat niet echt fijn is natuurlijk. Maar goed óók een bikkel als Maxim gaat richting 40 en dan is daar de eerste aanzet van verval met terugwerkende kracht vanmorgen ingezet...
Vandaag een rustige vlucht van Singapore naar Perth gehad waarbij ik me na de aankomst heb verwonderd over de enorme rij checkpoints na de douane waar al je bagage na aankomst nog een keer nagekeken wordt op aanwezigheid van voedsel. Ze zijn hier werkelijk helemaal panisch dat bepaalde ziektekiemen of beestjes binnenkomen. Er wordt vooral gescand op fruitachtige zaken maar ook vlees- en melkproducten mogen niet naar binnen en er worden forse boetes bij overtredingen uitgedeeld.
Vanavond hebben we vegetarisch gegeten in een restaurant aan de Swanriver welke gerund word door vrijwilligers en waar je, al naar gelang het je gesmaakt heeft en je het eten waard vindt, geld achterlaat. Ik vind het een prachtig concept en vond het redelijk smakelijk maar het was wel verschrikkelijk spicy. Maxim heeft bijna niets gegeten en Ben kauwde per ongeluk op een stukje peper waarna de vlammen hem uitsloegen. Ik heb het in elk geval een zeer aparte ervaring gevonden en vind het erg dapper van Maxim dat hij ondanks zijn afkeer van dit soort gelegenheden en eten toch meegegaan is. We kwamen met ons vieren niet hoger dan $35,- en Anke heeft de mensen nog wat zakelijke tips meegegeven.
Net bij terugkomst in het hotel vinden we een fax dat we de auto pas s ‘middags 13.00 in plaats van 9.00 s’ochtends kunnen ophalen. Dat we daar niet blij van worden moge duidelijk zijn. Wel vraag ik me af wat we nu, het is Zaterdagavond, nog hieraan kunnen veranderen, misschien kunnen we wat van de huurprijs afkrijgen.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bent nog niet eens in de bush en het is al avontuurlijk!
Sterkte voor Maxim!

Et in Arcadia ego zei

De schotels zien er verrukkelijk uit. Ze kunnen mij niet heet genoeg zijn. Beterschap voor Maxim. Blieft-ie trouwens ook geen hete bliksem?

Anoniem zei

Oh, wat zien die schalen met eten er lekker uit. Arme Maxim, heeft hij nu al last van het gat in de ozonlaag? De Aussies zijn als de dood voor zonnebrand, heb ik gehoord. Sméren met factor Veel dus, jullie vieren he? Wat leuk toch dat we deze reis zo op de voet kunnen volgen. Lang leve het bloggen!

Roosnans zei

Ik zat ook al helemaal verlekkerd naar de schalen eten te kijken...
Dat jij trouwens vegetarier bent geworden? dat wist ik niet..ik ben het al 20 jaar, dus we kunnen nog eens lekkere recepten uitwisselen...ha ha
Misschien kan Anke ook dat auto-verhuur-bedrijf nog wat zakelijke tips geven????
have fun down under!
hug

Martha zei

@ hermien; No worries, dat gaat helemaal goedkomen ;-)

@ arcadia ego; ik ben als 'kind van rijstenpikkers' wel wat gewend maar dit was echt errug heet hoor ;-)

@ Wieneke, ik vond het heel goed eten en vers maar wel wat heet. ik zal vandaag een foto van de 'lucky cat' plaatsen...

@ Roosnans; voortvloeisel uit de shamballah reiki maar ben tussen 16 en 24 jaar ook vegetarisch geweest. Tja en ik denk dat het idd beetje tactisch gebracht moet worden dus ik zal mijn mond maar houden ;-)

Anoniem zei

Zooo hee, goed aangekomen en lekker op dreef zie ik. Ik denk dat juist zulke leuke uitstapjes ( uitsnackjes) de vakantie maken. Weer eens wat anders dan thuis, waar het natuurlijk altijd goed is......ik zou niet anders durven zeggen.!!!!!
Heeeeeel veel plezier en een goede trip!!! We zullen jullie zeker volden. gr Rina

Anoniem zei

hahaha, als echte hollanders meteen proberen te pingelen als het beloofde niet op tijd wordt geleverd.. groot gelijk!
Bedankt voor je mooie verhalen, dat was nou net wat ik nodig had na een ontzettende stressweek. Ik ben effe een paar dagen de hort op voor mijn werk, maar ik doe gewoon volgend weekend weer een inhaalslag met het lezen van jullie avonturen