woensdag 3 oktober 2007

Singapore...

Na een bijzonder rustige vlucht zijn we vanavond in Singapore aangekomen. Het wordt hier snel donker en onderweg naar het hotel konden we nog net wat zien van de mooie wegen en goed verzorgde beplanting langs de weg. Nergens een bruin of aangevreten blad te zien, laat staan volle prullenbakken met zooi ernaast. De boetes liegen er dan ook niet om. Een peukje op de grond gooien kost je $500,-. Met de fiets door voetgangersgebied fietsen $ 1000,- en zo houden ze het hier prima schoon en leefbaar, zou helemaal niet zo gek zijn om in Nederland eens toe te passen ;-)
Vanavond hebben we een wandeling gemaakt van ons hotel naar BREWERKZ, een zeer hoog aangeschreven hamburger tent waar volgens zeggen de lekkerste hamburgers van de wereld gemaakt worden. Ik kan daar niet over oordelen daar ik al enige tijd geen vlees meer eet maar kan met smaak vertellen dat de vegetarische burger goed is aangekomen. Mijn disgenoten hebben in elk geval met graagte hun tanden in de beste hamburgers gezet en lieten het zich uitstekend smaken.
Onderweg kwamen we nog langs een ondergronds plein onder een drukke weg door, in Nederland zou je je wel 3 keer bedenken om daar doorheen te lopen. Hier waren heel veel jongelui bij elkaar en allemaal deden ze leuke dingen. Linedancing, of breakdansen of stokgevechten, alles in goede harmonie en absoluut niet bedreigend voor andere passanten. Wat een leuke ervaring. Nou dat was het wat de eerste dag betreft, ik ga lekker naar bed. Voor morgen staat Chinatown op de agenda en ik denk dat ik ‘s’middags bij het prachtige zwembad te vinden ben. Het was hier vandaag 39 graden met een luchtvochtigheid waar je helemaal klam van wordt, maar dat mag de pret niet drukken. Als toetje een foto, versgemaakt van een uitzicht op het water waar we net gegeten hebben.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben jaloers, zucht !!!
Sonja

Anoniem zei

Aha, Singapore river? Zo te zien wel. Ik weet daar nog wel een beetje de weg.
Succes met slapen, dat zal eerst wel even een beetje raar gaan.
En denk nog maar even aan ons, hier zwiepen de herfstregens op ons neer.

Roosnans zei

Lang leve de vegie-burgers!
Mooi sfeervol plaatje en goed om te weten dat jullie trip dan eindelijk is begonnen... Ben benieuwd naar de volgende stap...en wat je fortune-cookie morgen gaat brengen...
hug

Anoniem zei

Mike, wat ziet dat er verrukkelijk uit...ik reed net door de mist naar huis..GENIET er maar heerlijk van.
Emmetje

Anoniem zei

Fijn dat je je al zo snel meldt. Singapore is leuk. Ik heb 20 jaar geleden daar op weg naar Thailand vier dagen lang genoten van al dat schone en goed georganiseerde. Hebben jullie tijd om naar de Japanse en Chinese tuinen te gaan? Een haventocht in een jonk is ook aan te raden! In ieder geval veel plezier!

Anoniem zei

Hey Mike, Super dat je geen vlees meer eet! Singapore is een kanp land wat regels betreft. Daar zouden we allemaal wat van kunnen leren denk ik..

Anoniem zei

Wat heerlijk om te lezen! Ik zie het zo voor me. Geniet van dit mooie land! (en het weer natuurlijk) om je nog even extra blij te maken...Hier is het 16 graden en regenachtig :-)

Et in Arcadia ego zei

Boeiende lectuur, compliment Mike! Iets van de Singaporese harde hand zou hier door menigeen begroet worden. Wat openbare orde en fatsoen aangaat, lijkt het Koninkrijk der Nederlanden en niet Singapore een derdewereldland.

V@nM@n zei

Dat is gunstig, ik rook niet en fietsen doe ik ook niet meer...

Anoniem zei

Ik loop wat achter met het lezen van je log, het is zondagmorgen de
7e en ik ben zo ongelovelijk druk op mijn werk dat het er niet van kwam om je per dag bij te houden. Maar nu zit ik gewapend met een bakkie leut en kan je vertellen dat je me na dit eerste bericht al om hebt.. Bij deze staat Singapore op mijn verlanglijstje van nog te maken reizen. Ik ga gauw verder lezen :o) Veel plezier daar!